top of page

PORADNIK POLDOMU

Jesteśmy tutaj aby Ci pomóc i dopasować naszą ofertę do Twoich potrzeb. Jednak żeby to zrobić, potrzebujemy od Ciebie kilku ważnych danych. Przed skontaktowaniem się z naszym biurem prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami i skorzystanie z poniższego kalkulatora.

unnamed.png

Jak dobrać ME odpowiedni do swoich potrzeb w trzech prostych krokach? 

 

Żeby dobrać właściwy magazyn energii, odpowiedz na poniższe pytania:

  1. Jakie jest Twoje dobowe zużycie energii?

  2. Jaka jest wielkość Twojej instalacji PV? Sprawdź też swoją taryfę rozliczeniową: czy jest korzystna dla Ciebie, czy może dopłacasz ze względu na nadwyżki produkowanego prądu?

  3. Skorzystaj z naszego kalkulatora - wielkość ME to trzykrotność instalacji 

Wzór: 

1. Zapisz zużycie energii/dobę kWh 

2. PV = zużycie podziel na 2.7= xxx (ilość paneli PV) kWp 

3. ME = Punkt 2 (ilość paneli) x3 (rozwiązanie optymalne) lub x2 (opcja minimum)

Uwaga! Pamiętaj że nie powinno się przekraczać 4 godzinnego czasu pracy urządzenia przy pełnej mocy

Więcej informacji o ME firmy Poldom znajdziesz w zakładce OFERTA.

Wypełnij ankietę "MOJE POTRZEBY", dzięki temu lepiej poznamy Twoje oczekiwania.

Po zapoznaniu się z Twoimi potrzebami, skierujemy projekt do odpowiedniego działu w firmie, a nasi specjaliści zaproponują najlepsze rozwiązania.  Służymy swoim doświadczeniem i wieloletnią praktyką realizacji najbardziej skomplikowanych projektów. 

MITY O BATERIACH, MAGAZYNACH
I SAMOCHODACH EV

5 mitów o ME ver 2.png

5 mitów o ME

1. Wybuchają i są niebezpieczne

Baterie w magazynach energii nie wybuchają samoczynnie, ryzyko wybuchu baterii powstaje w przypadku złego użytkowania lub jej uszkodzenia. Najczęstszą przyczyną pożarów są podzespoły elektroniczne, a nie bateria trakcyjna. Dlatego bardzo istotne jest stosowanie środków ostrożności i przestrzeganie zaleceń producenta w celu zapobiegania niebezpieczeństwom, a w razie wątpliwości kontaktowanie się z autoryzowanym przedstawicielem producenta. Trudno się gasi, z powodu nieodpowiednich środków gaśniczych (np. woda) zabrać dostęp tlenu.

2. Mają krótką żywotność

Twierdzenie, że magazyny energii mają krótką żywotność, jest nieadekwatne wobec nowoczesnych ME produkowanych z baterii Li-Ion i LiFePO4. W ME Poldom przy deklarowanej głębokości rozładowania DoD 100%, utrata żywotności SOH nie więcej niż 2% rocznie! Co oznacza, że przy zachowaniu odpowiedniej konserwacji, magazyn może znakomicie pełnić swoją funkcję przez nawet 20 lat, a na baterie, wykorzystane do jego produkcji udzielamy 10-letniej gwarancji.

 

3. To drogie rozwiązanie

Choć na pierwszy rzut oka produkty z wykorzystaniem baterii mogą być kosztowne w zakupie i instalacji, to jednak długoterminowe korzyści, takie jak oszczędność na kosztach energii elektrycznej czy możliwość samodzielnego zarządzania energią, mogą zrekompensować początkowe inwestycje. Ponadto, rozwój technologii umożliwiający ponowne wykorzystanie baterii z drugiej ręki sprawia, że początkowy koszt urządzenia znacznie spada, a magazyny energii stają się bardziej dostępne dla przeciętnego konsumenta.

4. Mała pojemność

Zasięgi nowoczesnych EV przekraczają 500 km, a ładowanie baterii na 300 km trwa nawet 15 minut! Krócej, niż wypicie kawy na stacji paliw! Warto przy tym wspomnieć, że sama częstotliwość ładowania samochodu elektrycznego zależy nie tylko od deklarowanego przez producenta zasięgu auta, ale także od stylu jazdy danego kierowcy i warunków drogowych.

Sprawność baterii współczesnych jest wręcz imponująca, bo wynosi aż 90%. W porównaniu do starych typów baterii kwasowych, których sprawność sięga jedynie 70%, nowoczesne baterie są znacznie bardziej efektywne i zapewniają dłuższe działanie urządzeń elektrycznych. Dzięki temu można korzystać z urządzeń zasilanych bateriami przez dłuższy czas, bez konieczności częstego ładowania.

 

5. Nie nadają się do recyklingu

Dzięki stale rozwijającej się świadomości proekologicznej producentów ME i zaawansowaniu technologicznym, można odzyskiwać niemal 100% pierwiastków, wykorzystywanych w bateriach! Dodatkowo najnowocześniejsza z metod, czyli upcykling koncentruje się na takim wykorzystaniu surowców wtórnych, by uzyskać wyrób o wyższej wartości niż surowce użyte do jego produkcji! Warto również wspomnieć, że na przestrzeni ostatnich 10 lat koszty recyklingu baterii spadły kilkukrotnie, co sprawia, że proces ten jest tym bardziej opłacalny.

Dzięki wielokrotnemu cyklowi użytkowemu (od baterii EV, przez ME, BT-LV typu melex, ME-LE), baterie mogą w różnej formie służyć 20, 40 a nawet 50 lat, przechodząc kolejno różne nie generując przez ten czas żadnych odpadów bateryjnych. A zużyte i recyklingowane surowce nazywane czarną masą, można ponownie (bezstratnie) wykorzystać w cyklu produkcyjnym nowych baterii. Tym samym proces recyklingu jest samowystarczalny energetycznie, bo wykorzystuje pozostałą energię w zużytej baterii energię.

bottom of page